Галоўная / Адно акно / Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ
28 кастрычніка 2008 г. № 433-З

Аб асновах адміністрацыйных працэдур

Прыняты Палатай прадстаўнікоў 2 кастрычніка 2008 года
Адобраны Саветам Рэспублікі 9 кастрычніка 2008 года

ВЫМАННЕ

Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

1. Зацікаўленую асобу і трэцюю асобу ўладаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.

2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйстаячую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь датычыцца разгляд такіх скарг (далей – орган, які разглядае скаргу).

3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.

У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа абскарджана непасрэдна ў суд.

Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.

Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі

1. Адміністрацыйная скарга можа пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця якое абскарджваецца адміністрацыйнага рашэння.

2. Орган, які разглядае скаргу, мець права вярнуць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуска такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).

Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі

1. Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай або электроннай форме.

2. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны ўтрымлівацца:

-найменне органа, які разглядае скаргу;
-звесткі аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не прызначана іншае, – асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу):
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі гэтакае маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) – для грамадзяніна;
-найменне і месца знаходжання – для юрыдычнай асобы;
-найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў якое абскарджваецца адміністрацыйнае рашэнне;
-сутнасць якое абскарджваецца адміністрацыйнага рашэння;
-падставы, па якім асобу, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць якое абскарджваецца адміністрацыйнае рашэнне неправамерным;
-патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;
-пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;
-подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, або подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.

3. Адміністрацыйная скарга ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг з выкарыстаннем сродкаў ідэнтыфікацыі, прызначаных у абзацах трэцім і чацвёртым часткі першай пункта 6 артыкула 14 сапраўднага Закона.

У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны ўтрымлівацца звесткі, прызначаныя ў абзацах другім–восьмым пункта 2 сапраўднага артыкула.

У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, якія дадаюцца да ёй, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Артыкул 34. Пакіданне адміністрацыйнай скаргі без разгляду

1. Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі ў выпадку, калі:

-разгляд адміністрацыйнай скаргі не датычыцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі;
-адміністрацыйная скарга пададзена неўпаўнаважанай асобай;
-адміністрацыйная скарга пададзена па сканчэнні ўстаноўленага тэрміну і не ўтрымлівае хадайніцтва аб аднаўленні прапушчанага тэрміну.

2. Адміністрацыйная скарга на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі можа пакінута без разгляду ў выпадку, калі:

-не выкананы патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі;
-у органе, які разглядае скаргу, ужо маецца рашэнне па гэтай адміністрацыйнай скарзе.

3. У выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, вяртаюцца дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.

4. Пасля ліквідацыі недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа ізноў пададзена ў орган, які разглядае скаргу.

Артыкул 341. Адкліканне адміністрацыйнай скаргі

1. Асобу, якая падала адміністрацыйную скаргу, мець права адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу ў любы час да заканчэння яе разгляду.

Адкліканне адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у пісьмовай форме, ажыццяўляецца пры дапамозе падачы заявы ў пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.

Адкліканне адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у электроннай форме, ажыццяўляецца пры дапамозе падачы заявы ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг або пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.

2. У выпадку адклікання адміністрацыйнай скаргі орган, які разглядае скаргу, спыняе яе разгляд па сутнасці і вяртае асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.